Z serii klienci pytają, doradcy Dixi odpowiadają

Pytanie: W mojej Corsie C z 2001 r. silnik 1.0 ciągle świeci się kontrolka check engine. Diagnostyka wykazała błąd drugiej sondy lambda. Została wymieniona na nową firmy Bosch, odczyty z niej są prawidłowe, lecz po przejechaniu 20-30 km kontrolka ponownie zaświeca się. Czy wpływ na to może mieć pękniety katalizator, czy usterka leży po innej stronie. Bardzo prosze o pomoc, bo mechanicy już powoli rozkładają ręce.

Odpowiedź: Błędy na daną część nie zawsze świadczą o jej uszkodzeniu, a prawidłowe odczytywanie błędów, parametrów i symptomów jest kluczowe w diagnozie. Nawiązując do Pani zapytania niestety tak, uszkodzony katalizator może mieć wpływ na ten rodzaj błędu. Ale może to być także druga sonda lub inny powód. Auto warto zweryfikować u doświadczonego elektromechanika. Zapraszamy do serwisu Dixi, dla starszych Opli proponujemy „tani serwis Opla”, czyli 30% upustu na część i 15% na robociznę umów się w serwisie Dixi-Car

UWAGA  –  Można spotkać opinię, że z niesprawną sondą lambda można jeździć. To prawda, że  Corsa będzie jeździła z niesprawną sondą, ale centralka wtrysku nie mając właściwych odczytów z sondy będzie w sposób nieprawidłowy sterowała pracą silnika. Efektem może wówczas być nadmierne zużycie paliwa, brak mocy, szarpanie, niewłaściwy skład spalin i widok stale palącej się kontrolki CHECK. Samochód nie przejdzie też pozytywnie przeglądu w SKP z powodu przekroczenia norm emisji spalin.

UWAGA – dwa modele Corsa C i Astra G 1.6 wymagają oryginalnej sondy lambda, zamienniki nie usuwają błędów. Generalnie w przypadku elektroniki sugerujemy oryginalne części, gdzie gwarancja obejmuje także wspólpracujące z częścią podzespoły.