Vivaro-e to trzeci 'masowy' samochód elektryczny Opla, po Corsie‑e i Grandlandzie Hybrid. Dlaczego Opel zabiera się za elektryfikację aut dostawczych? W europejskich miastach pojawiają się już obszary bezemisyjne. A przypomnijmy, że Vivaro trzeciej generacji ma wysokość ok. 1,9 m, czyli jest predestynowane do miejskich dostaw. Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Polsce rusza w II poł. 2020 roku.
Zasięg na bateriach do 230 km lub do 330 km wg WLTP‡ (zależnie, czy bateria 50 kWh, czy 75 kWh). Oprócz Furgonu jest też zelektryfikowana brygadówka 6-osobowa i Kombi 9-osobowe. Opel adresuje elektryczne Vivaro do dużych i małych flot, małych przedsiębiorców oraz do rzemieślników i artystów.
Konsola centralna elektrycznego Vivaro‑e. Od lewej: sterowanie napędem (jeździmy jak z automatyczną skrzynią biegów), elektryczny hamulec pomocniczy, wybór trybu jazdy (m.in. Eco - zwiększone odzyskiwanie energii przy hamowaniu).
Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Dixi-Car ruszyła jesienią 2020. Są cenniki wszystkich nadwozi - 3-osobowego Furgonu, 6-os. brygadówki i 9-osobowego Kombi. Zobacz inne elektryczne modele Opla. Vivaro-e jest produkowane na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają wersje z napędem spalinowym
Od lewej - klasyczny prędkościomierz. Dalej już różnice w porównaniu z wersją Diesel: temperatura baterii, stopień naładowania baterii, zamiast obrotomierza - ekonomizer. Na wyświetlaczu DIC widać 15,7 kWh, tyle zużyliśmy energii. To konkretne Vivaro-e ma prawdopodobnie wiekszy battery pack - 75 kWh, skoro wskazówka stopnia naładowania baterii stoi na ok. 90%.
Nowe Vivaro-e to samochód do miejskich dostaw. Nieprzypadkowo Opel zabrał się za elektryfikację gamy modeli dostawczych od Vivaro, a nie od bardziej autostradowego Movano.
Wallbox możemy sobie zamontować w firmie, Opel sprzedaje je jako akcesoria, szukaj w cenniku pdf. Na pokładzie mamy standardową ładowarkę 3-fazową 11 kW lub jednofazową 7,4 kW (w zależności od rynku).
Na autostradzie Vivaro z napędem elektrycznym może jechać 130 km/h - jest limit dla ochrony zasiegu.
Vivaro jest pierwszym modelem w gamie Opla, gdzie cena elektryka jest już porównywalna z ceną wersji z napędem spalinowym.
Jednak brygadówka i Kombi również są dostępne w wersji elektrycznej.
Do samochodów elektrycznych są w Polsce rządowe dopłaty.
Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM, klima automatyczna, Salon Polska, rok prod. 2019
od 72900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%, rok prod. 2021
od 106100 zł
cena netto
Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%, rok prod. 2019
od 70650 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon, rok prod. 2020
od 82000 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
W latach 2001-2018 zjechało ich z taśmy produkcyjnej łącznie ok. 1 mln sztuk - mówimy o Vivaro A i B.
Generacja | Lata produkcji | |
---|---|---|
Vivaro C Vivaro III |
Diesel 2019- Elektryk 2020- |
|
Vivaro B |
2014-2018 | |
Vivaro A Vivaro I |
2001-2014 |
Kabina elektrycznego Vivaro C.
Wyświetlacz centralny 7-calowy. Platforma, na której budowane jest Vivaro-e, była już projektowana pod napęd elektryczny. Dlatego: bateria jest w podłodze, nie ogranicza przestrzeni bagażowej, dodatkowo mamy nisko położony punkt ciężkości. Samochód stabilny - przyklejony do drogi, nawet jeśli załadowany po dach.
Ładowność elektryka to 1275 kg. Diesel ma zaledwie ok. 130 kg więcej. Brakujące kilogramy ładowności to masa baterii.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM, klima automatyczna, Salon Polska, rok prod. 2019
od 72900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%, rok prod. 2021
od 106100 zł
cena netto
Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%, rok prod. 2019
od 70650 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon, rok prod. 2020
od 82000 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl